Związek

Kluczem do udanej relacji jest rozmowa. 8 sposobów na lepszą komunikację w związku


Umiejętność prawidłowego komunikowania jest niezbędna do budowania i rozwijania relacji. Zwłaszcza w związkach! Trzeba być uważnym na moment, w którym pierwsze najbardziej namiętne chwile ustępują na rzecz codzienności. W pierwszym odruchu może się wtedy pojawić wątpliwość, czy aby na pewno dobrze do siebie pasujecie. Wszelkie impulsywne decyzje lepiej najpierw zastąpić pozytywnym działaniem. Oto propozycja ośmiu wskazówek, które mogą pomóc się dogadać.

Wykorzystajcie kilka z tych porad, zanim pojawi się trudniejszy moment. Być może uda się go tym sposobem uniknąć albo przynajmniej złagodzić. 

1. Uważnie słuchaj, co druga osoba ma do powiedzenia. 

Obie osoby muszą mieć równe szanse wyrażenia na głos swojego zdania. Nie przerywaj partnerowi w połowie zdania i skup się na tym, co chce ci przekazać.

2. Unikaj rozpraszaczy uwagi. 

Rozmowy przy włączonym radiu, telewizorze, czy scrollowaniu wiadomości w telefonie nie należą do najbardziej treściwych i owocnych. Lepiej skupić uwagę w stu procentach na rozmówcy. Dzięki temu uniknięcie dodatkowych nieporozumień będzie dużo łatwiejsze.

3. Zastanów się, co konkretnie chcesz przekazać. 

Zdarza się, że sami nie do końca rozumiemy, czego chcemy. Warto sprecyzować nasze myśli, zanim wypowiemy je na głos, zwłaszcza w dużych emocjach.

4. Nie przesadzaj. 

To zdanie potrafi podnieść ciśnienie, ale często tkwi w nim ziarno prawdy. Kiedy emocje sięgają zenitu, nietrudno rzucić kilka za mocnych słów, czy zdań, które tylko zaogniają sytuację, a później się ich żałuje.

5. Nie licz na to, że druga strona sama się domyśli. 

Milczenie z obrażoną miną nie spowoduje, że partner natychmiast odczyta twoje myśli. Jeśli masz jakieś potrzeby, marzenia lub problemy, podziel się nimi z drugą połówką.

6. Nie uciekaj od odpowiedzialności.

Czasami coś się zawali, ale dużo lepszym rozwiązaniem jest przyznanie się do błędu i zastanowienie, dlaczego doszło do danej sytuacji, niż wypieranie się i zrzucanie odpowiedzialności na innych.

7. Potraktuj sytuację z dystansem i humorem.

Być może problem nie jest aż tak duży i patrząc na konflikt z innej perspektywy, stanie on się komiczny. Śmiech potrafi uzdrowić wiele sytuacji!

8. Jeśli nie rozumiesz — pytaj.

Nie bój się zadawać pytań. Bądź ciekawy drugiej osoby. Rozpoczęcie rozmowy na potencjalnie różniący Was temat, zanim pojawi się na jego tle nerwowa atmosfera, może ułatwić spokojną wymianę myśli. 

Redakcja

Kontakt: przemysleniaWP@gmail.com

Możesz również polubić…